divendres, 7 de febrer del 2014

Crema de fonoll i poma


Els que em seguiu ja sabeu com m'agraden les cremes de verdures. M'agrada la textura (fina) i l'intens sabor de l'ingredient principal que he triat. No m'agrada barrejar moltes verdures, vull saber de què està feta la crema i experimentar nous sabors. Sempre hi poso algun altre ingredient, com ara, un fruit sec, una espècie, una fruita... que fa ressaltar encara més el sabor principal.

Aquesta setmana, a la cistella de la cooperativa, ens han arribat uns fonolls preciosos, i he pensat fer-ne una crema, en aquest cas, per acompanyar el fonoll, he triat la poma. Jo hi he posar una poma vermella, més aviat àcida, i una golden, més aviat dolceta. La veritat és que el conjunt ha resultat excel·lent. 

Per cert, us he preparat aquest enllaç on podeu veure algunes de les receptes de cremes que he anat publicant en aquest bloc. 

I ara, la recepta d'avui:
Crema de fonoll i poma
Crema de fonoll i poma

Ingredients:
  • Un fonoll (bulb)
  • Una ceba mitjana
  • 2 pomes
  • Un rajolí d'oli d'oliva
  • Un polsim de sal
  • Un polsim de pebre negre 
  • Unes gotes d'oli de sèsam (opcional)

Preparació

Posarem l'oli d'oliva en el fons de l'olla i hi posarem la ceba tallada en juliana,  mentrestant rentarem el fonoll i el tallarem a trossets petits (per evitar trobar-hi fils), també pelarem i tallarem les pomes. Quan la ceba comenci a estar tova hi posarem el fonoll i hi donarem un parell de voltes, llavors hi afegirem les pomes. Ho salpebrerem i hi afegirem l'aigua, la justa perquè ho cobreixi tot, i deixarem que arrenqui el bull, llavors abaixarem el foc i ho deixarem coure 20 minuts. Passat aquest temps ho triturarem tot i rectificarem de sal i pebre.

A l'hora de servir hi podem posar uns fulles de fonoll i unes gotetes d'oli de sèsam.




 

4 comentaris:

  1. quina bona cara que fa la crema!! :)
    jo tinc avui per dinar una crema de carbassa i patata! mooolt fácil, un clàssic!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que estarà boníssima, qualsevol crema de verdures, si el producte és fresc i ecològic, té l'èxit assegurat.

      Elimina
  2. Hola Isabel. L'altre dia en vaig comprar i vaig decidir fer-ne crema, per casualitat vaig veure la teva idea d'afegir-hi poma i la veritat és que el resultat va ser sorprenent, repetirem! Fins i tot la l'he penjat al meu blog de cuina. Aquí et deixo l'enllaç on t'he citat. http://amossegadetes.blogspot.com.es/2015/02/crema-de-fonoll-i-poma.html
    Per cert m'ha agradat la teva pàgina i sobretot la teva filosofia alimentària. Si ems vols visitar ja ho saps, també estic al facebook.
    Una abraçada, i gràcies per la idea :)
    Anna

    ResponElimina
  3. Avui he comprat un fonoll perqué m'en feia falta només una mica per afegir a un plat de peix que volía fer. He preguntat a la verdulera si es podía congelar, i m'ha suggerit de fer.ne una crema, i buscant, he vist la teva recepta i m'ha semblat que em podría agradar molt. Demà la faré, a veure si em surt bona. Merci!!

    ResponElimina