dilluns, 22 d’octubre del 2012

Escabetx de verdures i seitan

Aquesta recepta la vaig preparar en ple estiu i avui he descobert que se m'havia quedat amagada entre els esborranys del bloc. Com que en veure-la m'ha agradat he decidit mostrar-la tot i que ja som en plena tardor... com és lògic, es poden substituir les verduretes d'estiu (pebrot, carabassó...) per les de plena temporada (carabassa, pastanagues, api...).

Com gairebé totes les meves receptes, aquesta també és fruit de la meva experimentació i de la meva inventiva quan estic a la cuina i, en aquest cas, el record de les sardines escabetxades que fèia la meva mare, que tot i que fa molts anys que no en menjo, no he oblidat l'aroma d'aquelles herbetes: farigola, romaní, sajolida... que barrejades amb força all, una mica de pebre vermell dolç (o picant si us agrada) i vinagre, donaven com a resultat aquell  plat tan deliciós.

Segurament ara l'olor de les sardines no em resultaria massa agradable, vaja segur que no, però en el meu record ha quedat l'olor de l'escabetx com una olor de la meva infància, com una olor de casa, de la cuina de la mare... 

Al llarg de la meva experiència com a cuinera vegetariana he fet mutitud de variacions, respectant, les herbetes, l'all i el vinagre per aconseguir un escabetx que em recordi el de la mare però experimentant i afegint-hi una gran varietat d'herbes aromàtiques i espècies i val a dir que gairebé sempre el resultat ha estat satisfactori.

Avui, per exemple, he decidit fer un escabetx amb verduretes (les que tingueu a mà) i seitan.
 
Seitan, verduretes, vinagre i...
herbes d'escabetx: farigola, romaní, sajolida, menta, alfàbrega, llorer... i també all, llimona, grans de coriandre i pebre

 

Tallem el seitan en tiretes i el passem per la cassola amb un rajolí d'oli. Les verduretes les fem en rodanxes i en trossets petits i les afegim a la cassola (llavors hi podem afegir una mica més d'oli) juntament amb les herbes, l'all, el suc i la pell de la llimona i un gotet de vinagre, ho fem coure tot uns 20 minuts o mitja hora i ho deixem refredar... l'endemà encara resulta més bo.

Escabetx de seitan amb verduretes



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada